søndag 24. desember 2017

God jul!


I dag er det julaften

Alle lysene på adventsstaken er tent og i løpet av dagen skal resten av den lilla adventsfargen byttes ut med rødt, hvitt, gull og grønt. Vi er ganske godt i rute, tror vi, så dagen skal bli temmelig avslappet - sånn som jeg mener å huske fra min egen barndom.  Men jeg vet også at hukommelsen ikke alltid er til å stole på, så jeg er temmelig sikker på at det først og fremst var vi ungene som var avslappet og rolige... Jeg husker også at vi så på TV i timesvis - selv om jeg vet at det nok ikke dreide seg om mer enn et par timer. Men det var mye det, i en tid hvor barn snaut nok fikk lov til å se på tv hver dag. 

Tidene forandrer seg, men noe forandrer seg ikke. Alle de 10 årene som jeg lagde adventskalender på et forum jeg var medlem på,  ble julaften presentert i blått og først og fremst med disse ordene:

"Julaften var en natt med sang som foldet seg rundt deg som et varmt sjal, men den varmet mer enn kroppen din. Julaften varmet hjertet ditt - og fylte det med melodier som skulle vare for alltid."
Bess Streeter Aldrich


GOD JUL !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar