torsdag 5. desember 2019

Det blir jul allikevel... om 19 dager

Her i huset går det tregere enn planlagt, men det går sakte, men sikkert riktig vei, håper jeg. Og JA - jul blir det uansett.  Det fine er også at om jula blir bra eller ikke, har ingenting med hvor langt i juleforberedelsene vi har kommet den 5. dagen i desember. Selv om butikkene har prøvd å få oss til å tro at vi må begynne i september...


Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive at jeg aldri har vært så sent ute med å begynne på julekortene, for eksempel, men så fant jeg ut at det er det har jeg skrevet før, for noen år siden. Så da er det håp...  Adventskalenderen er på plass, og de fire første lukene er åpnet, den 5 må vente til etter jobb. Adventsstaken står på bordet, og det første lyset ble tent på søndag. Stjerna i vinduet lyser godt og trygt, et par julestjerner (blomster) har kommet i hus, og i dag kom det gamle juleserviset fram. Da er vi på rett vei. Og den veien - mot jul - blir nok både som en god asfaltert vei med stemningsfull og vakker utsikt, -  rolig og avslappet kjøring på skogsveien, men ikke uten humper og uforutsette svinger, - noen bratte stigninger og utforbakker - og til slutt litt råkjøring på motorveien før vi er framme, litt utslitte, men mest glade og lykkelige. Da blir det deilig å synke ned i sofaen uansett!

Det får bli som det blir. Jeg gleder meg uansett! God tur mot jul!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar