søndag 3. april 2016

Å leve i nuet eller kanskje ikke?



"Lær av i går, lev for i dag og håp for i morgen." Albert Einstein

Det har jeg tenkt til å gjøre nå, spesielt det med å lære av i går.  Jeg er ganske flink til å leve i nuet, og jeg elsker å planlegge framover, spesielt ferier, men kanskje skyver jeg fortiden bort for fort.  Man skal ikke dvele med fortiden, men av og til bør man gå tilbake i fortiden for det er det som har lagt grunnlaget for nåtiden.  Tilfeldigvis ble vi sittende å se på en av NRK's "Tilbake til"- serier her om dagen, og da slo det meg at jeg har stengt fortiden helt ute.  Lurer på hvorfor det har blitt sånn?  Jeg kjenner at jeg savner fortiden, så nå skal jeg ta meg en tur tilbake og da kan jeg kanskje leve enda bedre i nåtiden og framtiden.  Det kan være greitt å bli minnet på saker og ting.

Kanskje kan du bli med om du vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar